Forum Mitologia RPG - Gra
Wszystkie RPG w Jednej Grze Mitologicznej.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lineage

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mitologia RPG - Gra Strona Główna -> Źródła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zergadis
Administrator



Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 161
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Podmrok

PostWysłany: Pon 19:36, 03 Mar 2008    Temat postu: Lineage

Obecnie rynek gier z gatunku MMORPG jest niezwykle nasycony. Co roku pojawia się kilkanaście tytułów, w które warto zagrać. I chociaż od 3 lat na tej arenie gier króluje niepodzielnie World of Warcraft. Jednak, wraz z pojawieniem się hitu Blizzarda, na rynek trafił koreański produkt firmy Ncsoft, a był nim Lineage 2: The Chaotic Chronicles, kontynuacja "Lineage: The Bloodpledge". Chociaż Lineage 2 został wydany prawie 3 lata temu, dokładnie 27 kwietnie 2004, również przez Ncsoft, gra nieprzerwanie cieszy się ogromna popularnością, nie tylko w Azji, ale i na całym świecie. Graczy nie odstrasza koszt abonamentu, który musza opłacać regularnie, aby cieszyć się wizytą w świecie Aden. Nie można powiedzieć, że w grze panuje zastój, ponieważ co kilka miesięcy ukazują się nowe kroniki (chronicle, więcej oni w dalszej części recenzji). Obecnie doczekaliśmy się już odsłony piątej, lecz na pewno nie ostatniej. Zapraszam teraz, na szybką wędrówkę poprzez świat Lineage ][.





Zanim wyruszymy na podbój świata Aden, powinniśmy się zaopatrzyć w oryginalną grę, którą można kupić obecnie w każdy większy polskim sklepie internetowym, do gry dołączony jest kod umożliwiający nam zabawę przez miesiąc. Możemy również ściągnąć ten tytuł z oficjalnej strony (www.lineage2.com) i wykupić abonament. W obu przypadkach koszty są dość duże, jednak za to otrzymujemy naprawdę dobry produkt.

Kiedy posiadamy już własną kopię, zakładamy konto i logujemy się. Następnie powinien powitać nas miły głos pewnej pani, która pomoże nam postawić pierwsze kroki w świecie gry. Pierwsze co mamy zrobić to stworzyć postać. Nadajemy imię postaci, następnie wybieramy jedną z pięciu ras: człowiek, elf, mroczny elf, ork i krasnolud. Następny wybór to typ postaci, mamy do wyboru typ wojownika i typ maga (wyjątkiem jest tylko rasa krasnoludów, która nie może wybrać magicznej ścieżki rozwoju). Jednak zadeklarowany wybór nie jest klasą naszej postaci, jest to tylko ścieżka rozwoju, która będziemy podążać, dopiero na poziome 20 dokuje się wyboru profesji. Następnie wybieramy płeć postaci, przy czym przedstawicieli płci pięknej w niczym nie ustępują mężczyzną, jest to wybór bardziej estetyczny. Na końcu wybieramy rysy twarzy, fryzurę i kolor włosów, co pozwala nam stworzyć wizerunek postaci, który najbardziej nam się podoba.

Kiedy postać jest już gotowa, czas nią zagrać, w zależności od tego jaką rasę wybraliśmy trafiamy do jednego z miast początkowych. Na samym początku możemy przejść króciutki tutorial, w którym nauczymy się walczyć, używać umiejętności, korzystać z ekwipunku, mapy oraz wykonywać zadania. W przejściu tutoriala pomoże nam ponownie głos lektorki.





Oczywiście pierwszą rzecz, na jaką warto zwrócić uwagę jest oczywiście grafika, która stoi naprawdę wysokim poziomie. Lineage 2 został zrobiony na zmodyfikowanym silniku graficznym „Unreal”, który oferuje nam pełny trójwymiarowy świat. Możliwości kamery są spore do tego stopnie, że możemy podziwiać miasta z lotu ptaka. Na maksymalnych detalach postacie i NPC (również wszystkie potwory wyglądają znakomicie) wyglądają jak żywe, nie tylko kolorowe stroje i doskonale wykonane twarze, ale także różne gesty, jakie wykonują, robią wrażenie. Jeśli chodzi o przyrodę sytuacja wygląda jeszcze lepiej, przebogaty świat roślin, dziesiątki gatunków drzew, kwiatów traw, a wszystko momentami kołysane podmuchami wiatru. Do tego obłoki szybujące po niebie oraz słonce i księżyc, które wędrują po widnokręgu, nadają grze klimat oraz odpowiadają za zmiany dnia i nocy. Grafika jest naprawdę ładna i cieszy oko (zresztą zobaczcie screeny obok), do tego nie obciąża zbytni komputera.

Drugą rzeczą, na którą na pewno zwrócimy uwagę jest dźwięk i muzyka. Oczywiście prócz znajomego głosu pani lektor, cały świat jest przesycony różnego typu odgłosami. Już w menu głównym słychać dobra i klimatyczną muzykę. Tak samo jest w grze, muzyka jest świetnie dobrana, a do tego różnorodna. Każde miasto posiada swój charakterystyczny motyw muzyczny. A co najlepsze wraz ze zmiana miejsca zmienia się też muzyka, zupełnie inne utwory usłyszymy w podziemiach i lochach, a inne w lesie i na powietrzu, do tego utworów jest tak wiele, ze gwarantuje, że się nie znudzą. Niestety, jeśli chodzi o dźwięki jest zdecydowanie gorzej, prócz miłego głosu pani z tutoriala, wszystkie inne są irytujące i co najgorsze strasznie monotonne. Przykładem jest rzucanie czaru, podczas którego postać mruczy jakieś słowa, po rzuceniu trzysta razy tego samego zaklęcia, te „pojękiwania” postaci zaczynają być denerwujące. Tak samo jest, kiedy przysłuchamy się dźwiękom wydawanym przez moby (potoczna nazwa potworów) oraz NPCów. Jednak, dźwięki to nie problem, w opcjach można je ściszyć lub całkowicie wyłączyć i cieszyć się jedynie świetną muzyką.





Warto zwrócić uwagę jak się rozwija postać, ponieważ system ten jest zdecydowanie inny niż w tytułach typu Diablo, Baldur’s Gate, czy nawet Kal Online. Oczywiście tak, jak w większości gier postać awansuje na kolejne poziomy, jednak nie rozwija przez to swoich głównych współczynniki (Siły, Zręczności, itd.), te wartości od początku gry są stałe, mogą zostać zmienione jedynie dzięki specjalnym symbolom lub magicznym właściwościom broni. System rozwoju postaci oparty jest na skilach (umiejętnościach). Czary traktowane są również jako skile. Podczas polowań otrzymujemy nie tylko doświadczenie, adene (waluta świata gry), szanse na zdobycie przedmiotów, ale również Skill Points (punkty umiejętności). Ich zdobywanie jest bardzo ważne, bo to dzięki nim, u mistrzów (NPC-nauczycieli), możemy nauczyć się nowych skili lub rozwinąć lepiej te, które już zna postać. Oczywiście nasza postać może opanowywać tylko umiejętności, które są przypisane do jej profesji. Postać na 20 poziomie po wykonaniu specjalnego zadania (quest) na zamianę profesji. Nie chodzi przy tym o faktyczną zmianę profesji (np. z maga na wojownika), lecz jest to jakby rozwój postaci i wybranie jej ścieżki rozwoju. Kolejnego wyboru dokonujemy na 40 poziome, gdzie wybieramy tzw. Drugą profesje, a najbardziej zapaleni gracze, będą mogli na 76 poziomie przejść na ostateczną trzecią profesje. Obrazowo wygląda to tak: „Gracz wybrał, ze zacznie grać elven mystick, po czym osiągnął 20 poziom i chce zmienić profesje, ma do wybory czarodzieje ofensywnego (elven wizard) oraz maga defensywnego (elven oracle). Gracz preferuje walkę wiec decyduje się na elven wizard, który posiada umiejętności typowo ofensywne – czary magii wody oraz ma umiejętności przyzywania Summon’ów (Istot Przywołanych), które będą walczyć zamiast niego. Graczowi spodobało się styl walki przyzywając summony, dlatego na 40 poziome zdecydował się wybrać profesje elemental summoner’a, u którego skile przyzywające Summon’y nadal się rozwijają, gracz zrezygnował przy tym z profesji spellsinger, u którego dalej rozwija się czary ofensywne. W końcu postać jego osiągnęła 76 poziom i gracz postanowił, że osiągnie trzecia profesje. Tutaj już nie ma żadnego wyboru, ponieważ musi zmienić profesje na elemental master, ale również otrzyma nowe umiejętności.”. Wszystkie skile możemy podzielić na trzy grupy. Pierwsza grupa do umiejętności bierne/pasywne, które działają od momentu ich nauczenia, zazwyczaj zwiększają one jakieś statystki np. „Weapon Master” permanentnie zwiększa atak fizyczny i magiczny postaci. Druga grupa to umiejętności aktywne fizyczne, są to zdolności używane przy atakach fizycznych, najczęściej dają możliwość jakiegoś specjalnego ataku danym typem broni np. „Stun Shot” pozwala przy strzeleniu z łuku ogłuszyć przeciwnika. Trzecia grupa to umiejętności aktywne magiczne, są to wszystkie zaklęcia oraz buffy (czary defensywne) np. „Wind Strike” zadający obrażenia magiczne. Podział umiejętności ma bardzo duże znaczeni w grze, ponieważ istnieją różne czaru, które na pewien czas powodują, ze dany gracz nie może używać jakiś umiejętności. Takim czarem jest m.in. „Silence”, który rzucony skutecznie na gracz, przez około 2 minuty nie pozwala mu użyć żadnych umiejętności magicznych, czyli każdy czarodziej, który ma na sobie „silence” jest całkiem bezbronny, jednak „silence” rzucony na wojownika, prawie nic mu nie robi, gdyż wojownicy maja większość skili aktywnych fizycznych.

Oczywiście skile są bardzo ważne, ale czym były prawdziwy bohater bez ekwipunku. I także w tym aspekcie Lineage2 daje szerokie pole do popisu. W grze mamy dostępy cały arsenał broni: miecze, topory, łuki, różdżki, duale (dwa miecze jednoręczne używane razem) i wiele innych, podobnie jest chodzi o pancerze, którego również jest całe mnóstwo. Oczywiście nie od początku będziemy mogli używać wszystkich przedmiotów. Wszystkie przedmioty są podzielone na stopnie (grade). Idąc od najsłabszych przedmiotów mamy: none grade, D grade, C grade, B grade, A grade i S grade. Dopiero po osiągnięciu konkretnego poziomu możemy używać przedmiot o danym stopniu. Przedmioty none grade możemy używać od początku, D grade od 20 poziomu, C od 40 poziomu, B od 52, A od 62 i S od 67. Tak jak większości gier, mamy tzw. „sety”, czyli zestaw przedmiotów, które używane naraz dają nam specjalne bonusy. Oczywiście mamy też możliwość ulepszania przedmiotów oraz dodawania specjalnych właściwości do broni – tzw. S.A. (Spacial Ablilites). W grze znajdziemy zwoje „enchant weapon [grade]” oraz „enchant armor [grade]”, za pomocą tych zwojów można podnieść atak lub obronne przedmiotu o danym stopniu, jednak istnieje szansa, ze nie uda się ulepszyć przedmioty i zostanie on zniszczony. Dodatkowo do broni możemy dodawać Special Abilites, które dodają broni specjalne właściwości np. przyśpieszają atak, mogą powodować krwotoki, zatruwać i wiele innych. Jeśli już jesteśmy przy przedmiotach warto wspomnieć, że w sklepie nie kupimy wszystkich przedmiotów, a raczej tylko małą ich część. Owszem wszystkie przedmioty mogą wypaść z mobów, jednak szansa, że to się stanie jest czasem tak niewielka, że ciężko na nią liczyć. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z Craft’a (rzemiosła), ponieważ z potworów wypada nie tylko adena i przedmioty, ale również materiały, części (fragmenty przedmiotów) oraz recepty. Krasnoludy o profesji artisan lub warsmith posiadają umiejętność craft, która pozwala im po dostarczeniu recepty oraz potrzebnych składników (części i materiałów) stworzyć przedmiot, droga ta jest na pewno szybsza niż próbowanie zdobycia przedmiotu przez zabijanie potworów, lecz nie jest ona tania.





Jednakże nawet najpotężniejszy gracz nic nie poradzi, jeśli zostanie zaatakowany przez większa grupę graczy lub potworów. Gracze mają możliwość granie w drużynie (party), drużynę można założyć w każdej chwili i będzie trwała tak długo jak będą chcieli gracze. Oczywiście granie wspólnie niesie ze sobą wiele korzyści np. ułatwia zaznaczenie osób z drużyny, widać ile punktów życia i many pozostało towarzyszom, drużyna ma specjalny czat, który tylko oni widzą, dostają więcej doświadczenia – za każda osobę w drużynie (prócz lidera) dostaje się 7% więcej doświadczenia i SP za zabicie potwora, doświadczenie w drużynie dzielone jest proporcjonalnie do poziomów graczy (gracz o najwyższym poziomie w drużynie, dostaje najwięcej doświadczenia), adena dzielona jest po równo między graczy, a podnoszenie wypadłych przedmiotów odbywa się na zasadzie ustalonej przez lidera np. losowo, na zmianę itp. Granie w drużynie to nie jedyny sposób na integrowanie się graczy, kolejną możliwością jest założenie klanu, który już jest znacznie trwalszą formą więzi między graczami. Klanem przewodzi lider, który przyjmuje nowych członków, kontroluje klanowy magazyn (clan werehouse), może rozwijać poziom klanu, a im wyższy poziom klanu, tym może mieć więcej członków i ma więcej różnych dodatków (m. in. Znaczek klanowy, tytuły dla klanowiczów i wiele innych), lider może również zapisać klan na zdobywanie zamku (castle siege), w których biorą udział tysiące graczy. Oczywiście również klany mogą ze sobą współpracować i zawiązać sojusz. Lineage 2 to przede wszystkim gra zespołowa, ponieważ granie w drużynie jest znacznie bardziej opłacalne, no i niesie z sobą dużo więcej zabawy.

W gracz MMORPG ciężko mówić o fabule, lecz spokojnie można mówić o świecie i wydarzeniach, jakie się w nim dzieją. Świata ukazany w grze (do obecnego momentu) obejmuje dwa kontynenty Aden oraz Elmore, jednak uniwersum Lineage 2 cały czas się rozwija, dochodzą kolejne lokacje i nowe kontynenty. Oba kontynenty są naprawdę ogromne i niezwykle ciekawe urządzone. W grze prócz kilkunastu ogromnych miast, znajdziemy wiele podziemi, lochów, labiryntów, zrujnowanych miast oraz dziesiątki form terenu począwszy od bagien, poprzez nawiedzone miasta, cmentarze, lodowe płaskowyże, pustynie, a na dziesiątkach rodzajów lasów kończąc. To wszystko sprawia, ze przez świat podróżuje się z przyjemnością, a odkrywanie nowych lokacji to niesamowita frajda. Oczywiście same budynki i drzewa to za mało, żeby nazwać świat żywym, musi się również coś dziać. W grze nie brakuje urozmaiceń, a wspomnienie chociaż połowy, z nich podwoiłoby artykuł, jednak spróbuje choć część wymienić. Zacząć można od setek zadań, które możemy wykonać, prócz zadań na zmianę profesji, istnieje grubo ponad 100 zadań, za które dostaniemy: doświadczenie, SP, adene, unikalne przedmioty i wiele innych. Kolejnym urozmaiceniem mogą być okresowe wydarzenia (eventy), polegają na tym, że podczas zabijania potworów mamy szanse na zdobycie specjalnych przedmiotów, które możemy wymienić u Event Manager’a na najróżniejsze przedmioty. Gracze mogą brać przez cały czas udział w festiwalu „Seven Sings”, w którym mogą zdobyć m.in. „Ancient Adene” za które kupią nowe przedmioty bądź dodadzą Special Ablity do broni. Jeśli znudziła się nam profesja, którą gramy i mamy 75 poziom, to nic straconego, nie musimy zaczynać od początku, wystarczy, że weźmiemy sub-classe i zaczniemy ja szkolić od 40 poziomu. Możemy zostać również Bohaterem (hero), co sprawi, że postać staje się silniejsza i wygląda ciekawej. Po wykonaniu zadania, może również zostać Szlachcicem (Noblesse), który posiada unikalne skile, przydatne podczas Castel Siege. Najpotężniejsi powinni udać się do katakumb i nekropoli, gdzie antyczne demony czekają na śmiałków. Tych, których znudziła ciągła walka mogą wykonać zadanie na jednego z kilku zwierzaków (pets), ale Ci, którzy pragną całkowitego spokoju mogą udać się w ustronne miejsce i oddać się wędkowaniu. Naturalnie nie są to wszystkie atrakcje, jakie czekają na nas w świecie Aden.





Jak już wcześniej wspomniałem do gry dochodzą kolejne dodatki, zwane kronikami (chronicles), które prócz dodania nowych przedmiotów i potworów, powiększają znacznie świat, dodają dziesiątki nowych możliwości (Przykładem tego jest fakt, że w chronicle 1, nie było 3 profesji, sub-class, katakumb/nekropoli, festiwalu Seven Sings, to wszystko i wiele innych zostało wprowadzone dopiero w kolejnych kronikach). Kolejne kroniki posuwają także fabuła świata do przodu, dodają nowe wydarzenia. Podobnie jak w każdej grze, tak i w Lineage 2, gra ma swoją fabułę i historie. Historia to zbiór 21 mitów, w których zawarte są pradawne dzieje świata oraz fabułę składająca się z kronik, w który opisywane są bieżące wydarzenia, jakie maja miejsce w świecie gry. Choć gra nie ma ogromnych wymagań sprzętowych i na zalecanych parametrach sprzętu, można grać całkowicie płynie. To jednak warto pochwalić programistów, którzy optymalizują silnik gry, doskonale to widać, gdyż w kolejnych kronikach gra włącza się szybciej, a teleportacje są znacznie szybsze, zwłaszcza zauważą to gracze, grający na minimalnych wymaganiach sprzętowych.

Zbierając wszystko razem dostajemy produkt najwyższej jakości, posiadający doskonała oprawę wizualną, doskonała muzykę, ciekawy świat oraz niezwykle rozbudowany system rozwoju bohatera, wszystko to sprawia, ze warto zapłacić abonament, aby stać się obywatelem Aden. Dzięki grze nawiążemy znajomości z ludźmi z całego świata, a dzięki wspólnym wypadom na Raid Boss’s oraz zdobywanu zamków staną się oni druga rodziną. Pomimo, że od premiery w tym roku miną trzy lata gra nadal cieszy się niemalejącą popularnością, co świadczy, że Lineage 2 to naprawdę gra wyjątkowa. Jeśli masz dużo czasu, chcesz przeżyć wspaniałe przygody w wirtualnym świecie - koniecznie zagrajcie. Dodam jeszcze od siebie, że uważam Lineage 2 za najlepszego obecnie MMoRPG’a na świecie. Gorąco polecam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Mitologia RPG - Gra Strona Główna -> Źródła Wszystkie czasy w strefie GMT + 3 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin